همایش آشتی با ریاضیات
دبیرستان نبوت
اخرین اخبار و فعالیت دانش آموزان دبیرستان نبوت بندرانزلی

خانه ریاضیات بندرانزلی با همکاری شورای اسلامی شهر،شهرداری و آموزش و پرورش بندرانزلی برگزار کرد:

به مناسبت دهه ریاضیات خانه ریاضیات بندرانزلی همایشی را با عنوان آشتی با ریاضیات در روزهای سه شنبه 7 آبان ماه 1392 (پسران) و چهارشنبه 8 آبان ماه 1392 (دختران) از ساعت 10 الی 12 در محل سالن سایه بان برگزار کرد.

این همایش که برای دانش آموزان دوره پنجم ، ششم ، هفتم و سوم راهنمایی  برگزار شد شامل دو کارگاه ساخت ساعت آفتابی و انسان در فضا برای پسران در روز سه شنبه و سه کارگاه ساخت ساعت آفتابی وکارگاه اریگامی و کارگاه انسان در فضا برای دختران در روز چهارشنبه بود.

در روز سه شنبه  بالغ بر 200 دانش آموز از 5 مدرسه ی پسرانه شهر بندرانزلی در همایش شرکت کردند و دو کارگاه ساخت ساعت آفتابی با حضور جناب آقای ساجد زرین پور و کارگاه انسان در فضا با حضور جناب آقای محمدرضا پژوهنده برای این عزیزان برگزار شد. که حضور و سخنرانی جناب زنجانخواه عضو شورای شهر بندرانزلی، معلم قدیمی این شهر در مراسم روز سه شنبه از اتفاقات خوب این مراسم بود.

در کارگاه ساعت آفتابی برای دانش آموزان تاریخچه ، سیر تحولی ساعت و نحوه ساخت ساعت آفتابی ارائه گردید و این کارگاه با ساخت ساعت آفتابی توسط هریک از دانش آموزان پایان یافت. کارگاه انسان در فضا با هدف آشنایی دانش آموزان با نحوه ارسال انسان به فضا ، آمادگی های لازم ، ایستگاه های فضایی ، سفر به ماه ، چگونگی زندگی در فضا و ... برگزار شد .

در روز چهارشنبه همایش آشتی با ریاضیات با استقبال دانش آموزان و مدارس بیشتری روبرو شد و مسئولین بیشتری نیز دعوت این مراسم را پذیرقتند.
در روز چهارشنبه نزدیک به 230 نفر از 6 مدرسه ی دخترانه ی بندرانزلی در همایش شرکت کردند که به دلیل استقبال و تقاضای مدیران مدرسه علاوه بر کارگاه ساخت ساعت آفتابی و اریگامی برای این روز،همایش کارگاه انسان در فضا برای دختران نیز برگزار شد.


در کارگاه اریگامی نیز دانش آموزان استفاده از اریگامی در ریاضیات و ساخت چند طرح اریگامی را از سرکار خانم  تارا پندند آموختند.

همانطور که گفتیم در همایش روز دوم ، مسئولین شهری استقبال خوبی از این همایش کردند . جناب آقای رضایی معاون آموزش و پرورش و جناب آقای منصوری کارشناس تکنولوژی آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی از اولین مسئولین حاضر در همایش بودند .

در ادامه همایش نیز با حضور اعضای شورا از جمله جناب آقای بدیعی فر ریاست محترم شورا و جناب آقایان سفید روح و مهندس آفتابی و سخنرانی ای که خانم نصیری و خانم خاکپور به نمایندگی از اعضای شورا برای دانش آموزان داشتند جمع دوستانه تر شد و در آخر مراسم با یک اعلام برنامه ی کلی و تشکر از 430 دانش آموز و 11 مدرسه مربوطه و توضیح اهداف کلی خانه ریاضیات بندرانزلی ( علیرضا سایه بان ) از سوی جناب مهندس پژوهنده مسئول برگزاری همایش ، این مراسم پایان یافت .

 

 

 

 

 

منابع : خانه ریاضیات بندرانزلی

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1392برچسب:,
ارسال توسط مدیر